17 Aralık 2013 Salı

KEKLİ BAKLAVA



Yeniden merhaba,sık sık hatta her gün yazmak da güzelmiş yahu unutmuşum özlemişim blog da yazmayı.2007 ile 2011 arası günlük tarzı blogum vardı o zamanlar her şey çok güzeldi .
Daha sonra ağustos 2010 da bu blogumu açtım sonra 2012de bir sene ara verdim facedeki sayfamda paylaşmak daha kolay geldi ve ekim ayında yeniden blog yazmaya başladım ve iyi kide başlamışım diyorum.Bu etkinlik sayesinde o günlere dönemesek de yeni blogger arkadaşlar tanımak,bloglar arası hareketlenmelerin olması çok güzel. 

Neyse efenim bu kadar blogumun tarihçesi yeter dimi ama ya :) Banane yaa diyorsunuz senin blogunun tarihinden dimi hadi hadi itiraf edinn bakalım :P Ama bir şeyler yazmadan da direk tarif vermeyi sevmiyorum ben, bu gecede konu blogumun tarihine geldi tamamen yayın akışı sonucu oldu plansız programsız ne gelirise aklıma yazıveriyorum işte :)

Halen bu etkinliği bilmeyenler varsa sizi buraya alalım lütfen http://www.misssgibi.com/yemek-firtinasi/.

10.günün ödevi ise arkadaşlarımıza giderken yapıp götürdüğümüz istek alan bir tarifimizi paylaşıcağım sizlerle haydi buyrun bakalım geçelim tarifime :)


MALZEMELER:

HAMURU İÇİN:

1yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı limon suyu
alabildiği kadar un
açmak için
bir miktar nişasta

KEKİ İÇİN:

2 yumurta
1 su bardağı şeker
1su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1tatlı kaşığı tarçın

ŞERBETİ İÇİN:

3.5 su bardağı şeker
4 su bardağı su
3 damla limon suyu

Tepsiyi yağlamak ve üzerine dökmek için yarım paket margarin.



İlk olarak şerbeti kaynatıp soğumaya bırakalım.

Hamuru yoğurup 20 adet beze elde edelim. 10 adetini çay tabağı ebetında nişasta yardımıyla merdaneyle açalım üst üste koyup fırına girecek şekilde yuvarlak tepsimizin büyüklüğünde açalım. Tepsimizin yağlayıp serelim .Tekrar kalan 10 ADET bezemizi aynı şekilde tepsi büyüklüğünde açalım.Kekimizi yumurta şeker ile çırpıp un kabartma tozu ceviz ve tarçınıda ekleyip karıştıralım .Tepsimize ilk 10adet açtıgımız yufkamızın üstüne kek hamurumuzu dökelim ve onun üstüne kalan 10 adet yufkamızı serip kare şeklinde kesip sonra o kare dilimleri üçgen olacak şekilde kesip üstüne eritttigimiz kalan margarini döküp pişirelim.Pişip fırından çıkarıp ilk buharı çıkar çıkmaz soğuk şerbetimizi baklavamızın üstüne dökelim.AFİYET OLSUN 

11 yorum:

  1. Su an olsa hic hayir diyemezdim :) Nefis olmus canim. Eline saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. Bu resim beni benden aldı süper görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çok duydum bu keki ama yapmak kısmet olmak.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki bir gün kısmet olur :)
      teşekkürlerr

      Sil
  4. wuu huuu süper görünüyor :)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık hep istiyorum denemeyi ama kısmet bakalım ne zaman :) çok güzel lezzetli

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Muko,
    Blogger Yemek yazarlari toplu halde Face gectik ama,ben burayi daha bir keyifli buluyorum.Ilk zamanlar face de yayin yapiyordum ama,orda da cok olaylar oluyor diye son iki yildir düzenli olarak yine blogumda yazmaya basladim.Yemek Firtinasi etkinliginden haberim var,ama katilmak icin zamanim olmadi yaaa.
    Kekli Baklavayi da yakin zamanda yapacagim insallah,ellerine saglik.Yiyenlere afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  7. hep merak ettiğim bi tarif bu.e bizede gelirken yapsana :))
    ellerine sağlık mukom

    YanıtlaSil